Home / Principal / Denuncien pràctiques enganyoses sobre la qualitat de l’aigua en l’Horta Sud

Denuncien pràctiques enganyoses sobre la qualitat de l’aigua en l’Horta Sud

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha denunciat davant la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum de la Generalitat la comercialització i instal·lació de sistemes de filtració d’aigua mitjançant visites a domicili, per l’ús de pràctiques comercials deslleials i potencialment enganyoses en la promoció i venda d’estos productes.

Segons ha informat l’entitat, en els últims dies ha rebut nombroses queixes, especialment de la pedania valenciana de La Torre, afectada per la dana, de persones consumidores que alerten d’actuacions d’una empresa que, sota l’aparença d’una activitat informativa gratuïta sobre la qualitat de l’aigua, “encobrixen un clar propòsit comercial que pot induir a error a la ciutadania”.
Sobretot, ha incidit, s’està produint en municipis afectats per la dana, on la sensibilitat i preocupació per l’estat dels subministraments essencials, com l’aigua potable, és especialment elevada.

Esta empresa distribuïx cartells en edificis residencials oferint un “estudi gratuït de la salut de l’aigua” acompanyat d’un regal promocional, amb la finalitat d’assegurar la presència dels veïns en les seues vivendes.

No obstant això, darrere d’esta suposada acció informativa s’amaga una estratègia comercial destinada a vendre sistemes de filtració i osmosi inversa, segons La Unió de Consumidors.

Durant la visita, el personal de l’empresa realitza anàlisi que no compten amb la deguda garantia tècnica o científica i pretenen demostrar que l’aigua de l’aixeta no és adequada o pot resultar potencialment perillosa per a la salut, ha denunciat.

Segons la Unió de Consumidors, estos missatges alarmistes estan generant inquietud i preocupació, especialment en zones afectades per la dana d’octubre, on la sensibilitat ciutadana és major.

En opinió del secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Francisco Rodríguez, “estes actuacions vulneren la normativa sobre publicitat i protecció de les persones consumidores, en induir a error i no informar clarament de la fi comercial de la visita”.

L’organització recorda que tota comunicació comercial ha de ser identificada com a tal i que les proves sobre la qualitat de l’aigua ha de realitzar-se per personal qualificat i comptar amb els controls tècnics exigits per la normativa sanitària, realitzant-se controls periòdics pels organismes i entitats encarregats per la seua anàlisi, sense que s’haja informat de cap incidència.

Etiquetat:

Sign Up For Daily Newsletter

Stay updated with our weekly newsletter. Subscribe now to never miss an update!

[mc4wp_form]